• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Samlingslån, är det kört? 2 FF på UC och betyg 3.3.

Vattenkanna

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
24 Mars 2014
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Paniken, skammen och behov av hjälp är hög. Snälla hjälp mig.

Blancolån (8 st totalt 845000) och krediter (5 st 60000). Totalt 902000. Därutöver kredit som inte syns på UC. Bor i hyresrätt ensam och har en årslön på 395400. Har kommit hit genom en evighet av smslån och krediter. Och sen ett större lån via Lendo till usel ränta för att lappa och laga. Men med för liten marginal så jag på nytt lånat. Är back ca 8000 varje månad. Betalar, lånar tillbaks. Tror många känner igen sig.

Men efter nästa lön är alla krediter maxade och då går det inte längre. Sökte därför nytt lån via Lendo idag utan att få. Kontaktade Lendo och testade nya belopp - utan resultat.

Sådan panik nu. Vad gör jag? Har efter idag 2 FF på UC och betyg 3.3. (Det var 1 FF och 2.6 innan dagens ansökan.)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 358
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Det är lite knepigt läge.

Du har OK betyg men för att få ett bättre samlingslån måste du nog tyvärr ner i belåningsgrad.
 

Vattenkanna

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
24 Mars 2014
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Tack för svar. Känner mig så otroligt ensam. Har inte vågat prata med någon. Känner oerhörd skam. Försöker nu repa mod att berätta för någon. Men vet inte på vilket sätt det ska hjälpa. Lendo pratade om medsökande. Men jag känner samtidigt att ska jag dra in någon annan i den karusell? Vem vill ens det när de får se svart på vitt hur oansvarig jag varit?
Men hur ska jag kunna få ner mina lån när jag inte får ihop ekonomin? Snurra in sig i att hitta något lån/kredit löser bara att jag inte hamnar efter med betalning och inkasso. Men skulden bara växer. :(
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 492
Mottagna reaktioner
1 001
Poäng
837
Tack för svar. Känner mig så otroligt ensam. Har inte vågat prata med någon. Känner oerhörd skam. Försöker nu repa mod att berätta för någon. Men vet inte på vilket sätt det ska hjälpa. Lendo pratade om medsökande. Men jag känner samtidigt att ska jag dra in någon annan i den karusell? Vem vill ens det när de får se svart på vitt hur oansvarig jag varit?
Men hur ska jag kunna få ner mina lån när jag inte får ihop ekonomin? Snurra in sig i att hitta något lån/kredit löser bara att jag inte hamnar efter med betalning och inkasso. Men skulden bara växer. :(


Du har inte funderat på att släppa allt till kronofogden?

Vad är anledningen till alla lån? Vad har du använt pengarna till?
 

Vattenkanna

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
24 Mars 2014
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Önskar att det fanns stora, dyra saker att peka på som nu kunde säljas. Men skulden har vuxit under en lång tid av smålån - bakar ihop till ett större lån med dålig ränta och för liten marginal kvar att leva av. Funkar en tid, nya smålån för att dryga ut. Ligger man någon tusenlapp back varje månad blir den ju snabbt flera. Har flera gånger varit ute på tunn is men alltid lyckats lösa det. Men hit men inte längre.
Repade dock mod till mig och erkände allt för en vän som vill hjälpa mig.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
4 147
Önskar att det fanns stora, dyra saker att peka på som nu kunde säljas. Men skulden har vuxit under en lång tid av smålån - bakar ihop till ett större lån med dålig ränta och för liten marginal kvar att leva av. Funkar en tid, nya smålån för att dryga ut. Ligger man någon tusenlapp back varje månad blir den ju snabbt flera. Har flera gånger varit ute på tunn is men alltid lyckats lösa det. Men hit men inte längre.
Repade dock mod till mig och erkände allt för en vän som vill hjälpa mig.
Då löser det sig förmodligen, så bra.
Låna aldrig mer denna typ av lån.
Jag vet av bitter erfarenhet att det inte slutar väl.
Lycka till. ❤️
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 251
Mottagna reaktioner
1 094
Poäng
897
Vissa här jämkar på skatten. Har själv ingen erfarenhet av det. Kanske är ett alternativ?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp